Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J32a65n 15R57á31ž

14. 4. 2016 18:36

V níže psaném příspěvku jsem vyslovil názor, že autor nerozumí pojmu svoboda. Na výtku,ze zřejmě nerozumím textu, odpovídám: Rozumím, ale nerozumím tom , proč někdo hledá argumenty, proč by měl stát direktivně zakazovat obchodníkovi prodávat o svátcích.

Pro toho, kdo s direktivními zásahy státu do svobodného rozhodování, kdy chci ve své prodejně svoje produkty prodávat souhlasí, s tím text souzní. Já pro takové zasahování státu nejsem, a proto jsem s autorem v hlubokém názorovém nesouladu.

0 0
možnosti
Foto

J28a80n84a 40M83a45j31o50v89á

14. 4. 2016 18:13

Víte, tak nějak nevím, k čemu je dobré položit takovéto otázky. Chápala bych, kdybyste našel odpovědi a pak z toho udělal nějaký závěr, ale toto...je k čemu?

Co se otvírací doby obchodů týče, vadí mi nejvíc to, že stoupá míra regulace v zásadě čehokoliv. Takže za mne NE, ať si to obchodníci řeší dle svého uvážení, ať prodavačky prodávají v těch typech obchodů, které jim vyhovují (je na to skvělá doba, nezaměstnanost je nepatrná) a lidé nakupují v časech i místech, která se jim hodí.

6 0
možnosti
RC

Vsechny ty otazky a analyzy jsou na nic. Pro zakaznika je prijemne, kdyz muze nakoupit, kdy potrebuje. Na obchodnikovi je, aby se rozhodl, zda to umozni a zda se mu to vyplati (i z hlediska reputace). A na prodavaich je, aby

1) si dohodli, ze ve svatek pracovat nechteji, pokud nechteji

2) pracovali, pokud je jim to jedno

nebo 3) sli delat neco jineho....

Sestra v nemocnici ma obdobne penize a vubec neresi, zda tam bude, nebo ne...... Proste je tam, kdyz je potreba.

12 0
možnosti
VH

Kdo nechce dělat v neděli, ať nechce být zaměstnán tam, kde v neděli pracuje. Nikdo ho k pokladně či do skladu nepřivázal.

Kdo chce jít do kostela či s rodinou na výlet, ať nakupuje jindy.

Je nachápu, proč se někdo domnívá, že je nejchytější a nejmorálnější stát ( = vláda, reprezentovaná mj. Sobotkou či Marksovou a poslanci - ta sbírka hlasovacích strojů).

PS: Kdybys věděl, jakou radost měla moje vnučka, když zjistila, že Velký pátek se stal skutečně svátkem, ona má směnu a tedy dostane příplatek (kolik?, stovku hrubého?), žvanil bys méně. Ono je mnoho lidí, pro které příplatky za noc či svátek jsou významné.

9 0
možnosti
JC

Pro mne je to zbytečné mudrování a zastírání problému.

Já jsem pro zavření VŠECH obchodů v neděli, protože jsem katolík a je to tak napsáno v Bibli. Žádný další důvod, žádnou sofistikovanou argumentaci, k tomu nepotřebuji.

1 7
možnosti
VH

Správně. Já jsem pro ukončení provozu čehokoliv. Krmení dobytka, dojení krav, hromadné posunování občanů (veřejnou dopravou), výrobu elektřiny, telefonní spojení, dopravu plynu. Protože v bibli stojí "Pomni, abys den sváteční světil". Platí pro všechny!! Mimochodem: je možno alespoň uvařit oběd?

7 0
možnosti
JZ

No, bez velkých slov jako svoboda nebo vykořisťování, o které u takové prkotiny opravdu nejde - ten zákon je prostě blbost, která řeší malý problém části z malé skupiny lidí. Jako všechny blbosti v slouží akorát k vykázání aktivity odborů, ke zmatku a k tomu, aby se zase něco obcházelo.

Je mi líto kvůli takovým zákonům platit zákonodárce.

3 0
možnosti
VH

Uveďte zákon, kdy se zákonodárce vyplatilo platit.

0 0
možnosti
MK

Myslím, že by se tu daly dopsat další dotazy, které jdou nejen po ekonomické podstatě věci, a na jejichž základě může probíhat opravdu kvalifikovaná debata, zda obchody zavřít či nechat otevřené.//to je právě ten nesmysl, není to podstata věci, podstat věci je ta, že rozhodujete o cizím majetku, který vás nijak neomezuje

1 0
možnosti
Foto

O otevírací době obchodu rozhoduje vlastník, ne parlament. Hlasovaní cizích lidí o soukromém majetku jiného nemá ve svobodné zemi co dělat.

19 2
možnosti
JC

A já říkám na rovinu zcela čestně: jsem proti z náboženských důvodů.

2 1
možnosti
JR

J53a66n 23R49á67ž

14. 4. 2016 13:48

Vy máte obrovský problém vnímat obsah pojmu SVOBODA.

Váš článek je plný absurdních tvrzení a pseudoargumentů vycházejících z toho, že máte pocit, že stát je od toho, aby vstupoval aktivně do soukromoprávního vztahu mezi zákazníkem a prodejcem i co se týká doby, kdy jeden službu nabízí a druhý ji spotřebovává.

3 3
možnosti
PS

a já si zase myslím, že vy máte obrovský problém číst a rozumět napsanému textu.

Můžete mi jmenovat alespoň dvě absurdní tvrzení a dva pseudoargumenty, které jste v článku našel.

0 0
možnosti
VV

Svetu rozhodne ne, ale postkomunistickym zemim zrejme ano. A lide se pak divi, ze za stejne zbozi zaplati priblizne o 30% vic nez v sousednich zemich, kde maji v nedeli a o svatcich zavreno.

3 2
možnosti
PB

P66e41t94r 23B44ü68r11g18e94r

14. 4. 2016 15:38

Jo, takže zboží v supermarketu v Čechách je dražší proti Německu z těch důvodů, že mají o svátcích otevřeno? Svěží argument, a neotřelý! - já ještě slyšel jeden: a sice proto, že češi hodně kradou...:-):-)

Ne ne, je to marný, marný, marný! Autor tady píše - aspoň já tak rozumím smyslu jeho blogu - že bychom si měli odpovědět na pár racionálních otázek ve smyslu "Qui bono?" a nepřehazovat místo toho prázdnou slámu emocí

3 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1907x
Před pár lety ještě student vysoké školy, teď už jen a pouze pracující. Horal, do Prahy za prací migrující, nikoli však navždy emigrující. Provozovatel vlastního nezávislého serveru Štefkův zápisník a webu Léto v Krkonoších.

https://twitter.com/JiriStefek

Seznam rubrik